საქართველოს ეპიგრაფიკული კორპუსი

შემდეგი

წინა

25. ზემო ნიქოზის მთავარანგელოზის ტაძარი, მოსახსენებელი მიქაელ ეპისკოპოსის დისწულისა

აღწერა:   ორსტრიქონიანი ამოღარული ასომთავრული წარწერა


ობიექტის აღწერა:

მონუმენტის ტიპი:  

ფასადი

მასალა:  

რუხი ქვა

ქვის ზომები:  

სიგრძე:   cm

სიგანე:  138cm


წარწერის ზედაპირის აღწერა:

წარწერიანი ზედაპირი:  

წარწერა 2 სტრიქონიანია

წარწერის ფართობი:  

სიგრძე: 25cm

სიმაღლე:    cm


ხელის აღწერა:

წარწერა ასომთავრული ანბანით ამოღარვით არის შესრულებული

გრაფემების სიმაღლე:  

15

გრაფემების სიგანე:  


წარმომავლობა:

წარწერის დათარიღება:   

X AD

პოვნის ადგილი:   

პოვნის თარიღი:   

დაცულია:  

შიფრით:  

პასუხისმგებელი ორგანიზაცია:  

ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი, ლინგვისტურ კვლევათა ინსტიტუტი

ინდ. ნომერი:  

ლიცენზია:  


ქ(რისტ)ე შ(ეიწყალ)ე იოვ(ა)ნე

დ(ი)სწ(უ)ლი მ(ი)ქ(აე)ლ ებ(ის)კ(ოპო)ზ(ისა)ჲ


ქ ე შ ე იოვ ნე

დ სწ ლი მ ქ ლ ებ კ ზ ჲ


<ab xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0"> <lb n="1" /><w lemma="ქრისტე"><expan><abbr><am><g type="chi-rho"></g></am></abbr>ქ<ex>რისტ</ex>ე</expan></w> <w lemma="შეწყალება"><expan>შ<ex>ეიწყალ</ex>ე</expan></w> <persName nymRef="იოვანე"><expan>იოვ<ex>ა</ex>ნე</expan></persName> <lb n="2" /><w lemma="დისწულ"><expan>დ<ex>ი</ex>სწ<ex>უ</ex>ლი</expan></w> <persName nymRef="მიქაელ"><expan>მ<ex>ი</ex>ქ<ex>აე</ex>ლ</expan></persName> <roleName nymRef="ეპისკოპოს"><expan>ებ<ex>ის</ex>კ<ex>ოპო</ex>ზ<ex>ისა</ex>ჲ</expan></roleName> </ab>

თარგმანი:

ქრისტე, შეიწყალე იოვანე, დისწული მიქაელ ეპისკოპოსისა.

კრიტიკული აპარატი:

  • იოვანე იესუ ქრისტე
  • დისწულ და შეიწყალე
  • მიქაელ მიქელ

კომენტარები:

ნოდარ შოშიაშვილის მიხედვით #94. წარწერას განკვეთილობის ნიშნები არ ახლავს. სიტყვები ერთმანეთისგან არ არის დაცილებული. წარწერის დათარიღების პალეოგრაფიული საფუძველია: გრაფემების მოყვანილობა: გრაფემა Ⴊ-ს წრე ზოგჯერ ძალიან დიდია და მოკლე ყელი უერთდება წრეს შუა ადგილზე; გრაფემა Ⴢ-ს ზედა კიდე მარცხნივაა ძლიერ გაზიდული და დიდად სცილდება ქვედა კიდეს; Ⴌ-ს გამხედრულება; გრაფემების ჩამოგრძელება, მიდრეკილება ოთხხაზოვანი ბადისაკენ. სიტყვების გადაბმა, განკვეთილობის გარეშე წერა. ეკლესიის ხუროთმოძღვრული ნიშნები და ჩუქურთმები.

ბიბლიოგრაფია:

  • ნოდარ შოშიაშვილი ქართული წარწერების კორპუსი, ლაპიდარული წარწერები ტ. I თბილისი მეცნიერება 1980 186-187